DALŠÍCH 27 FOTOGRAFIÍ VE FOTOGALERII Pohled od vstupu Všechny viditelné a přiznané části dřevěné konstrukce domu přiznané konstrukční trámy, na sebe navazující roviny střech, průběžné římsy, křídlo imitující zastřešení zápraží a prosklené plochy obytného prostoru fungují nejen jako dělící a stavební prvky, ale také jako výrazotvorné prostředky s důrazem na celkovou dynamickou siluetu objektu podpořenou gradací ustupujících hmot. Záměrně přetažené štíty a chrliče zadlabané ve skutečných konstrukčních trámech doplňují celkovou kompozici stavby. Přetažené štíty jakoby obráceně – inverzně negují na typových projektech domů zprofanovanou polovalbu tím, že jí jakoby obracejí naruby a z něčeho, co všude jinde siluetu domů sesekává a uzemňuje, zde ji naopak graduje a podporuje. Chrliče jsou také opomíjený architektonický prvek, který zbavuje investora starosti o každou zimu námrazou poškozené klasické okapy.Architektonické řešení:Prostorové a výškové členění domu vychází ze svažitosti pozemku. Dům je řešený jako raumplan po půlpatrech, každá ze 4 výškových a 3 půdorysných částí domu má svoji funkci a své specifické materiálové a konstrukční řešení. Suterén obsahující technické a skladovací prostory spolu s ložnicí rodičů nad ním v prvním patře tvoří zděné stabilizační a tepelně akumulační jádro domu. Proti tomu patrový obytný prostor s otevřenou galerií je čistá trámová dřevostavba vyplněná sendvičovým stěnovým systémem two by four s provětrávanou palubkovou fasádou ze smrkových fošen, která je na zděné akumulační jádro jakoby nabalená. Dřevěná konstrukce je založená ve vzduchu na patkách a veškeré nosné prvky trámové konstrukce jsou jak v interiéru tak exteriéru přiznané, čímž vzniká nezaměnitelná teplá vnitřní atmosféra na hony vzdálená běžné Ytongovo polystyrénovo kontaktní výstavbě. Přetažené vodorovné trámy, jsou záměrně ponechány v původní délce nezkrácené, tvoří chrliče, které podtrhují dynamickou siluetu celého domu. Galerie s hostinským pokojem předsazená nad vstupem a zahradní přístavba dětského pokoje s pultovou střechou završují kompozici zděných a dřevěných hmot a doplňují ji o třetí materiál na fasádě o cembonitové desky. Spárořez cembonitovýh desek je čistě z důvodů radosti z kreativního přístupu doplněn o vkládané odřezky palubek. Pohled z jihu Pohled ze zahrady sousedního domu Detail vstupní fasády - zastřešený porč Detail jižní fasády - chrliče na dešťovou vodu Koncepce interiéru:Výhledy a průhledy do okolní krasové krajiny jsou součástí architektury domu a jsou při pohledu z interiéru jakoby zarámované v prosklených plochách vymezených přiznanou nosnou konstrukcí domu. Výškové členění po půl patrech šetří investorům drahocenný vnitřní prostor tím, že dům v podstatě nemá žádné klasické chodby. Ze schodiště jsou přímo přístupné jednotlivé výškové i půdorysné části domu přímo. Kromě ložnic, sklepa a koupelen jsou všechny části centrálního patrového vnitřního obytného prostoru řešeny bez vnitřních dělících příček pouze jako jeden velký, přesto však prostorově půdorysně i výškově členěný, obytný pokoj. Interiér obytného prostoru - propojení jídelny a kuchyně Interiér obytného prostoru - jídelna a průhled na zahradu Stárnutí domu a jeho nezaměnitelná duše:Dům není úplně dokončený a díky přirozenému stárnutí dřeva, které tvoří většinu vnitřních a vnějších povrchů, ani nikdy nebude jako ze škatulky. Nevadí mi, když některé detaily na domu nejsou dořešené, dokonce ani dodělané. Dům není přece věc, kterou si koupíte v katalogu, a po předání klíčů ji budete do smrti používat jako auto. Rodinný dům je v tomto případě živý organizmus, který se stane nedílnou součástí životního stylu jeho obyvatel. Tato nedokonalost mu neubírá, spíše naopak mu přidává na autentičnosti a nezaměnitelné příjemné vnitřní atmosféře. Při vstupu do této dřevostavby s přiznanými konstrukčními prvky díky příjemné atmosféře vytvořené pohodovými obyvateli domu mám při každé návštěvě neodbytný pocit, že bych zde chtěl zůstat, a na bydlení v hektickém a hlučném velkoměstě zapomenout. PRŮVODNÍ A SOUHRNNÉ TECHNICKÉ INFORMACE
|
KRONIKA STAVBYVYŠLO V PUBLIKACÍCH |